לשמור במועדפים

קבלו כלים חינמיים, שימושיים ומעולים ללמידה, לחומרים גרפיים ועוד,
שיעשו את החיים בסטודיו (לטס פייס איט, אנחנו חיים פה) הרבה יותר קלים!

כלים טכניים:

1. מידות עדכניות לרשתות החברתיות

מי יודע מה המידות לסטורי? קאבר דף עסקי? וקבוצה?
בכל כמה זמן, פייסבוק משנה את מידות ההאדרים השונים שלה. מידות קאבר דף עסקי אינן כמו מידות קאבר לקבוצה, והן חמקמקות, כי יש מגבלות צפיה בגרפיקה - חלק מהפורמט נחתך במובייל וגם בדסקטופ. אז מהן המידות הנכונות? האתר SocialSize מאגד את המידות העדכניות כולל המגבלות שצריך להכיר.

2. הכלי של פייסבוק לבדיקת אחוזי טקסט

אם אתם מעצבים פוסטים לפרסומים הממומנים של הלקוחות שלכם, אתם ודאי מכירים את זה.
אנחנו מעצבים מודעה שמיועדת לפרסום ממומן - והופס, היא חוזרת כי היא לא עברה את אחוז החסימה. כידוע - פייסבוק מעדיפים לתת חשיפה למודעות בהן יש כמה שפחות טקסטים וכמה שיותר תמונה נקיה - וחוויה.
אם עיצבתם פוסט ממומן ובו הרבה טקסט - אולי המודעה תוצג, אך החשיפה של המודעה עשויה לרדת פלאים. בכלי הזה תוכלו לנסות את הפוסטים שעיצבתם - ולראות אם העיצוב שלכם עובר כמו שצריך כדי שהמודעה תהיה הכי אפקטיבית שאפשר.

עיצובית - אני ממליצה להימנע מטקסט ככל האפשר במודעות האלה, להשתמש בתמונה נקיה - מקסימום עם כותרת - ולהשאיר את המלל לפוסט עצמו.

פונטים וטיפוגרפיה

3. בחירת פונטים קלה ומדויקת

כמה פונטים יש לכם על המחשב? האם אתם משתמשים בהם, או שהתרגלתם למספר מצומצם, ותמיד ״MORE OF THE SAME"? אולי זה בגלל שהמגוון כל כך גדול ואין אפשרות באמת לבדוק את כל הפונטים? והרי חשוב לבדוק אותם, להרגיש אותם. בעיקר כשיוצרים מיתוג - לא מספיק לדעת שפונט סריפי יוצר תחושה אחת ופונט סן-סריפי - ייצור תחושה אחרת. יש צורך לנסות את הפונטים השונים, לראות כמה דומים אחד ליד השני ולהרגיש מה עובד הכי טוב,
מה יוצר קריאות זורמת, מה מחמיא לאותיות הספציפיות של אותו הלוגו.
השלב הזה יכול לקחת זמן רב ואפילו להתיש, והאתר הזה - מקצר את התהליך. פשוט מקלידים את הביטוי - המילה או המשפט שאנחנו מעוניינים בו, וניתן לצפות בו במגוון הפונטים המותקנים והפעילים שעל המחשב שלנו.
באתר אפשר גם לראות איך הביטוי נראה בגוגל פונטס.
אפשר לבחון את הפונטים בנגטיב ופוזטיב, להגדיל ולהקטין.
והשוס הכי משמעותי בעיני: ניתן לבחור את אלה שהכי אהבתם, ולסנן, כדי להשוות ביניהם.

4. אימון טיפוגרפי - בקרנינג

כאן תוכלו לחדד את העין ואת חוש הטיפוגרפיה שלכם באמצעות משחק קרנינג כיפי!

5. פונטים חינם באנגלית

אני ממש ממליצה על האתר FONTSQUIRREL. יש בו מבחר גדול של פונטים טובים ויפים לשימוש מסחרי. תוכלו לבחור פונטים לפי קטגוריה וסגנון.
את רוב הפונטים תוכלו להוריד ישירות מתוך האתר, ולחלקם תקבלו לינק לאתר המקורי, להורדה חינם. הקפידו להתקין אך ורק פונטים עם רישיון. הפונטים מגיעים בדרך כלל עם קובץ רישיון. חשוב תמיד לבדוק את הרישיון ולוודא שאתם עובדים לפיו.

6. גוגל פונטס

סטודיו מקצועי עובד עם פונטים מקצועיים שבדרך כלל, בעיקר בשוק הישראלי - הם בתשלום. שווה להשיקע בפונטים מקצועיים. אבל ללקוחות שלנו בדרך כלל אין פונטים מקצועיים, ולפעמים יש צורך בבחירת פונט כללי, לאתרים שלהם, למצגות פתוחות ועוד. הפונטים החינמיים של גוגל בעברית - נמצאים כאן: כמו באתר WORDMARK שכבר המלצתי עליו כאן בדף, תוכלו להקליד ביטוי ולראות איך הוא מוצג בפונטים השונים של גוגל.

7. וואט-דה-פונט

בתוך אתר my fonts - מסתתר שאזאם של פונטים. עשור לכם למצוא פונטים דומים למה שאתם מחפשים לפי תמונה או צילום מסך שתעלו.

תמונות, מוקאפים, צבע והשראה

8. מוקאפים חינמיים

מוקאפים עוזרים לנו להמחיש ללקוח שלנו את העבודה. הם מלהיבים את הלקוח, גורמים לו לראות איך המוצר מתפקד בפועל, יוצרים תחושה שהמוצר כבר קיים וכך ועוזרים לו להתקדם לשלב הבא ולהימנע מ״אובר עיצוב״. כשמחפשים מוקאפ חינמי - אמנם אפשר פשוט לעשות חיפוש בגוגל, עם המוצר אותו אתם מחפשים, והמילים FREE PSD MOCKUP. אבל אם אתם רוצים אתר ובו מוקאפים מרוכזים, כדאי שזה יהיה אתר טוב, הכולל מגוון מוקאפים - ואיכותיים כמובן.
באתר הזה, אם אתם מחפשים למשל מוקאפ של ברושור, תוכלו להקליד - BROCHURE בשורת החיפוש - ותמצאו מגוון מוקאפים מהממים.

9. תמונות חינמיות

איזה כיף שיש גם אתרים המציעים תמונות חינמיות לשימוש מסחרי!
על זה יש לי בשבילכם סקשן כאן באתר, של 10 המלצות לאתרים כאלה - שתוכלו למצוא בקליק על הכפתור:

10. קריאייטיב מרקט: לרכישה, לחינמיים ולהשראה

קריאייטיב מרקט הוא אתר לרכישת עיצובים שבו תוכלו לקבל מדי שבוע 6 מוצרים גרפיים חינמיים - פונטים באנגלית, תמונות, מוקאפים, סטים וקטוריים ועוד.
למוצרים הגרפיים באתר סגנון מסוים, אלגנטי, טרנדי וגבוה בדרך כלל.
תוכלו למצוא בו טמפלטים ודוגמאות למצגות, עיצובים לסטורי, פליירים ועוד.

11. פלטון: כלי להגדרת פלטות צבעים

אני מוסיפה את הכלי הזה בהסתייגות חשובה. חשוב לדעת שבעיצוב, בעיקר במיתוג, צבעים לא קובעים על ידי משחק בכלים דיגיטליים. יש לייחס לבחירת הצבעים חשיבות גדולה ומהותית, כי צבעים משקפים את התחושות שלנו ויש בהם כח פסיכולוגי גדול וחשוב שמשפיע על הקהל החווה והקונה.
בקורס ההתמחות במיתוג שלי, אני מלמדת איך לבחור צבעים בצורה נכונה למותג שאתם בונים, כדי שיעבירו את התחושה והמסר האפקטיביים.בואו אל הכלי הזה עם ידע בתורת הצבע ועם כיוון של צבעים רצויים, ואז הוא באמת יסייע לכם לדייק, בעיקר בצבעים לווב. הכלי הזה יאפשר לכם לבחור גוונים מונוכרומטיים, קרובים, משלימים (מנוגדים) ועוד וגם יראה לכם את ערכי הצבע למסך.

אימון כישורי הביצוע הגרפי שלכם

12. אימון בכלי הציפורן

כאן תוכלו להתאמן על שימוש בכלי הציפורן או ה-Pen Tool, ממש בצורת משחק!

פריסות

13. טמפלט מייקר: מחולל פריסות לאריזות

באתר הזה - תוכלו לעצב מגוון אריזות לפי מידות המוצר. המלצתנו המקצועית היא לעבוד עם חברה שגם מייצרת את האריזה וגם מתכננת אותה, שכן הצורה היא לא הכל, צריך להכיר את החומרים ולתכנן את האריזה כך שתהיה עמידה במשקל, בלחצים ובחומרים, אך אפשר להביא מכאן רעיונות. עבור הלקוחות שלנו.

עיצוב ספרים

14. מחשבון עובי שדרה

בעיצוב ספר - יש לחשב את מידות הכריכה ואת עובי השדרה. אבל כמה עבה היא תהיה? אלה נתונים שצריך לתאם עם בית הדפוס המיועד, אבל דפוס אילון הכינו לכם כלי בו תוכלו לאמוד את עובי השדרה של הספר שלכם:

פיננסים

15. מחשבון מע״מ

אם אתם מנהלים עסק, בוודאי תצטרכו לחשב את המע״מ לפעמים. טוב שיש כלים זמינים לעשות את החשבון הזה. ברשת ישנם כמה וכמה וכמה מחשבונים ישראליים למע״מ. אמנם העיצוב שלהם צריך אתכם (יש פה הרמה - מי מרים את הכפפה?) אבל הם שימושיים מאוד. הנה אחד מהם:

מהן ההמלצות שלכם? כתבו לי כאן בתגובות!

הצטרפו אלי בפייסבוק

לעוד מידע, סרטונים והדרכות!