מיתוג אסטרטגי עיצוב ערכי מותג
רבקה יברוב
רבקה יברוב

״מה אסטרטגיה עכשיו? את לא יכולה פשוט לעשות לי לוגו?״

״מה אסטרטגיה עכשיו? את לא יכולה פשוט לעשות לי לוגו?״ 

״כן, בטח. אפשר פשוט לבחור צבע ולהראות אותו, לבחור פונט עם איזה אייקון ולהדפיס אותו. זה קל.
אך חשוב לדעת: שמיתוג מתבטא בעקביות. וכן, אפשר לבחור פשוט צבע טרנדי ולהמשיך איתו בעקביות.
אבל במיתוג יש אחריות, כי מיתוג יוצר תפיסה. התפיסה של הלקוחות שלך אותך.

אז לפני שאנחנו מתחייבים לבחירות העיצוביות ויוצרים מהן הרכב ייחודי לך – שייצג אותך, נרצה לבחור בכיוון מדויק.
לא חבל להיות עקביים על משהו לא מדויק? כך אנחנו עלולים להגיע לכיוון השני ולא ליעד שלנו.

מה לשאול כדי להעמיק בגישה אסטרטגית?

איזה קהל אתה רוצה שיזדהה איתך ויגיד – ״וואלה, אני מרגיש שהוא בדיוק מתאים לי״?
מה תרצה שיחשבו עליך, שירגישו כלפיך? מוצאים תובנות עליהם ועל הבעיות שיש להם כרגע.
בודקים – איזה ערך מייצג אותך בשונה מאחרים? מי המתחרים שלך? מה מאפיין את התחום שלך?
האם אנחנו רוצים להיות דומים להם כדי להזדהות עם כלל התחום? אז במה נהיה שונים, מיוחדים מבודלים?
כי כל הרעיון הוא לבלוט, ואם פשוט נעשה מה שכולם עושים, אולי ניראה מעוצבים ומקצועיים, אבל למה שיעדיפו לקנות מאיתנו?

עם התשובות לשאלות האלה בוחרים דרך ומטרות שאותן אפשר להעביר רגשית ותפיסתית במיתוג.
כל מרכיב, צבע, פונט, שפה צילומית, אוירה וטקסטורה, יעבירו את המסר שבחרנו.

מיתוג טוב ועמוק,  הוא כזה שגורם לקהל שלך לרצות דווקא אותך.
כי הם מרגישים בבטן שאתה הבחירה הנכונה עבורם. זה קורה רק אם תכיר אותם ותבחר את הדרך אליהם.

אז אתה רוצה רק לוגו וגרפיקה, או מיתוג אסטרטגי?״

עם מי היית רוצה לשתף את הפוסט הזה?

מה חשבתם? יש לכם מה להוסיף? כתבו לי!

הצטרפו אלי בפייסבוק

לעוד מידע, סרטונים והדרכות!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן