fbpx
שאלות עומק - למה לחפור
רבקה יברוב

רבקה יברוב

שאלות עומק: למה לחפור?

״כל השאלות האלה בתהליך המיתוג…האם הלקוחות לא ירגישו שאנחנו חופרים להם?״

לפני שנים (אני מניחה שאפשר לומר – רבות),השתתפתי בחפירה ארכיאולוגית למרגלות ההרודיון.
העברנו דלי אחר דלי,ומתוך הר מלא עפר ואבנים,
חשפנו בית בד, ממש, שבו היו מייצרים שמן זית. ים, ממל, בורות, תעלות, כל השבאנג.
מקום שממש מגלה חלק בסיפור, מקום שאפשר לדמיין בו את ההתרחשויות.

איך הארכיאולוג ידע איפה לחפור? האם הוא הביא צוות וכלים ופשוט התחיל איפה שיצא לו?

חפירות זה מחקר בעל מטרה שדורש גם תקציבים מאוד גדולים.
לכן הארכיאולוג בוחר היטב את המקום ומביא סימוכין לסיכוי למצוא דווקא שם משהו.

למה הוא עושה את זה בכלל? למה לא ללמוד ממה שכבר נמצא על פני השטח?
כמו לכל מדען, יש לו איזו הנחה והוא רוצה להוכיח אותה.
יש משהו ספיצפי שהוא רוצה למצוא, והוא סקרן לגלות מה הוא עוד לא יודע.

מעצב טוב שואל על הנתונים שעל פני השטח
ויוצר מהנתונים שעל פני השטח מוצר ויזואלי אסתטי שנראה טוב ומתפקד כראוי.

מעצב מעולה יודע לשאול לעומק, וכך להוציא תשובות שהלקוח לא תיאר לעצמו שיש לו,
ולהפוך את התהליך לחוויה, לא של חפירה, אלא של הקשבה, סקרנות וגילוי.

הצעד הראשון בלהיות המעצב המעולה הזה,  הוא זה שאנחנו עצמנו נתייחס לשלב המחקר בכבוד.
כשמתייחסים לשלב המחקר כ"חפירה" ושואלים שאלות ללא מטרה,
ברור שכך ירגיש גם הלקוח שמולנו, והתוצאות יהיו… חול וחול.

כשיושבים מול לקוח לשיחת אפיון וזוכרים שיש לנו מטרה: יש כאן תגלית שמחכה לנו
ומחפשים במקומות הנכונים, מוצאים תגליות שמספרות לנו סיפור,
שחושפות רבדים שהלקוח לא חשב עליהן, אבל הופכות את הסיפור שלו לייחודי ומרגש.

קורה לי הרבה שלקוחות יושבים מולי מסתכלים לי ארוכות בעיניים בהתרגשות ובלי מילים,
(אפילו היו כמה פעמים עם דמעות) כשבראש השורה האחרונה שאמרתי להם.
ככה הם מתרגשים מהגילויים שהם גילו על עצמם וזה בזכות – השאלות הנכונות, שיש להן מטרה.

כן, אמנם אפשר לשאול שאלות לשם השאלות – ״מי מה מתי כמה למה״. שאלות סטנדרטיות.
אך שאלות שטחיות – יתנו תשובות שטחיות.

תדעו מה אתם רוצים להשיג מהפגישה. שאלו את השאלות הנכונות. העמוקות.
שאלו מתוך התלהבות וסקרנות. התשובות יפתיעו – לא רק אתכם.

פגישת אפיון המותג יכולה להפוך לחוויה מרתקת ומעצימה עבור הלקוח שלכם,
ומפה הדרך נסללת לא רק למיתוג מוצלח ומיוחד. הלקוח שלכם ירגיש שהוא בידיים כל כך טובות.
שאתם לא ׳עוד מעצבים׳. וכמה מזל יש לו שאלה אתם שיושבים מולו.

והנה אני בחפירות 🙂

עם מי היית רוצה לשתף את הפוסט הזה?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מה חשבתם? יש לכם מה להוסיף? כתבו לי!

הצטרפו אלי בפייסבוק

לעוד מידע, סרטונים והדרכות!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן